LA FORMA D'ESPIRAL DELS NOSTRES CARGOLS
HEM ESTAT PARLANT DE LA FORMA DELS CARGOLS ARREL DE LA INFORMACIÓ QUE EL SAMUEL I LA GEMA VAN PORTAR A L'AULA.
HEM VIST ESPIRALS, HEM PARLAT DE COM LES VEIEM I LES HEM DIBUIXAT, PERÒ...
QUÈ HI HA DINTRE DE L'ESPIRAL? D'ON PROVÉ AQUESTA FORMA?
AIXÍ QUE PORTO A L'AULA 'FIBONACCI, EL SOMIADOR DE NOMBRES', UN LLIBRE QUE PARLA SOBRE EL NÚMEROS, LES FORMES DE LA NATURA I ENTRE ALGUNES...L'ESPIRAL!
PRIMER HEM TREBALLAT LES FORMES GEOMÈTRIQUES QUE ES REPETEIXEN EN L’ESPIRAL: EL QUADRAT I EL RECTANGLE.
JENNI: I QUÈ TENEN DE DIFERENT?
ABEL: EL QUADRAT ÉS COM UNA CASA, UNA TELE, UNA CARA DE BOB ESPONJA,
COM LA FORMA DE LES BOSSES QUE TENIM
I AQUEST (QUADRAT) LLARGA, LLARGA, LLARGA, LLARGA
REPRESENTEM AMB MATERIALS.
MARTINA: 4
ABEL I MARTINA: SÓN IGUALS!
HEM VIST ESPIRALS, HEM PARLAT DE COM LES VEIEM I LES HEM DIBUIXAT, PERÒ...
QUÈ HI HA DINTRE DE L'ESPIRAL? D'ON PROVÉ AQUESTA FORMA?
AIXÍ QUE PORTO A L'AULA 'FIBONACCI, EL SOMIADOR DE NOMBRES', UN LLIBRE QUE PARLA SOBRE EL NÚMEROS, LES FORMES DE LA NATURA I ENTRE ALGUNES...L'ESPIRAL!
PRIMER HEM TREBALLAT LES FORMES GEOMÈTRIQUES QUE ES REPETEIXEN EN L’ESPIRAL: EL QUADRAT I EL RECTANGLE.
ABEL: UN QUADRAT ÉS AIXÍ (EL DIBUIXA A L’AIRE)
EDURNE: SÍ DIBUJAMOS UN PALO SERÀ UN TRIANGULO DE MÚSICA
NOA: ÉS LO MISMO
EDURNE: ÉS OTRO TRIANGLE
NOA: HE FET UN RECTANGLE
ABEL: AIXÒ NO ÉS UN QUADRAT, ÉS UN ALTRE
JENNI: ELS VEIEU IGUALS O DIFERENTS?
SAMUEL I SUSY: DIFERENTS
JENNI: I QUÈ TENEN DE DIFERENT?
BIEL: LA FORMA
NOA: AIXÓ SEMBLA UN PAL (ES REFEREIX AL RECTANGLE)
I AIXÒ UNA CASA (FA REFERÈNCIA AL QUADRAT)
ABEL: UN QUADRAT ÉS TAMBÉ COM UNA TELE, I EL RECTANGLE
S’ASSEMBLA A UNA PORTA
EDURNE: AQUEST, ÉS LLARG COM UN MANDO
SAMUEL: I COM UN TRONC
PAU: COM UNA ESPASA
ABEL: EL QUADRAT ÉS COM UNA CASA, UNA TELE, UNA CARA DE BOB ESPONJA,
COM LA FORMA DE LES BOSSES QUE TENIM
JENNI: HI HA UNA FIGURA ÉS LLARGA I AQUESTA ALTRE? (ASSENYALANT EL
QUADRAT)
NOA: ÉS QUADRADA
JENNI: I QUÈ VOL DIR QUADRADA?
MARTINA: AQUEST (RECTANGLE) ÉS AMB RATLLES LLARGUES PETITES LLARGUES I
PETITES
I AQUEST (QUADRAT) LLARGA, LLARGA, LLARGA, LLARGA
JENNI: COM PODEM SABER QUANTES LLARGUES?
EDURENE: EN AQUEST HI HA 2 LLARGUES I 2 PETITES
MARTINA: I EN AQUEST 4 LLARGUES
NOA: AQUEST TAMBÉ SÓN 4 RATLLES
CADASCÚ DIBUIXA UN QUADRAT I UN RECTANGLE. MIREM LES FIGURES
QUE HEM FET, LA SEVA FORMA, LES
RATLLES QUE TENEN. TAMBÉ LES
REPRESENTEM AMB MATERIALS.
JENNI: QUANTES PECES HEM FET SERVIR PER CADA RATLLA?
MARTINA: 4
JENNI: QUANTES PECES HAN DE TENIR ELS COSTATS?
MARTINA: 4
ABEL I MARTINA: SÓN IGUALS!
ELS COSTATS DEL QUADRAT SÓN IGUALS!
BUSQUEM RECTANGLES I QUADRATS QUE ENS ENVOLTEN PER L'ESCOLA.
DESPRÉS COMENCEM A CONSTRUIR EL TEIXIT DE QUADRATS I RECTANGLES PER FER L'ESPIRAL. PRIMER A L'AULA I FINALMENT, AL PATI.
EDURNE: HEM FET UN QUADRAT I UN RECTANGLE
JENNI: QUÈ CONSTRUIEM?
EDURNE: UN RECTANGLE
JENNI: I QUÈ VOLÍEM FER?
MARIONA: UNA ESPIRAL, ERA MOLT DIFÍCIL!
EDURNE: ESTÀ FETA AMB RECTANGLES I QUADRATS
ROC: CADA VEGADA MÉS GRAN
JENNI: I QUÈ FEIEM SERVIR PER MESURAR-LA?
IVAN I ROC: ELS METRES
PAU: ELS QUADRATS SÓN UNES FORMES QUE TENEN TOTS ELS
COSTATS IGUALS
MARIONA: PASSA PEL QUADRAT PETIT
IVAN: PER DINTRE DEL QUADRAT
ROC: I TAMBÉ PER DINTRE DEL RECTANGLE
SAMUEL: PODRIEM FER-LA UNA ALTRE VEGADA!
ILHAME: ÉS A POC A POC
MARTINA: COMENÇA PETIT
EDURNE; I DESPRÉS ES FA GRAN, S’ASSEMBLA A UNA SERP!
ANTERIORMENT A NOSALTRES, ALTRES PERSONES VAN TENIR PREGUNTES SEMBLANTS QUE ELS VAN EMPÈNYER A INVESTIGAR I DESCOBRIR.
LA NATURA ENS PROPORCIONA L'OPORTUNITAT D'ENDINSAR-NOS EN EL MÓN MATEMÀTIC!
LA GEOMETRIA, LA NUMERACIÓ, L'ESPAI, LA CLASSIFICACIÓ, L'ORDENACIÓ, ETC.
I TOT GRÀCIES ALS CARGOLS I A LES VOSTRES INFORMACIONS!
HA ESTAT UNA GRAN EXPERIÈNCIA!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada